Geachte muziekliefhebber,
De Groningsche Muziekvereeniging is de oudste kamermuziekvereniging in Nederland. Met veel genoegen presenteert zij een serie van vier concerten die in samenwerking met SPOT tot stand is gekomen. Een abonnement op deze serie geeft u een korting van 20%, u bestelt kaarten voor deze serie via www.spotgroningen.nl/gmv
De GMV organiseert daarnaast twee concerten op andere locaties, op zondagochtend 20 september met het Brioso Trio. Dit concert wordt georganiseerd samen met podium Vosbergen en vindt plaats in het museum Vosbergen (kaarten via www.museumvosbergen.nl/ons-podium)
Het seizoen 26/27 wordt afgesloten op vrijdagavond 4 juni met een optreden van het Gauguin Ensemble en de Nederlandse dichter Jean Pierre Rawie in de Lutherse kerk. De kaarten voor dit concert reserveert u via kamermuziek.groningen@gmail.com.
Ter gelegenheid van het Beethovenjaar biedt SPOT op 30 januari 2027 een dagprogramma aan waarop het Brodsky Quartet alle late strijkkwartetten van Beethoven speelt. Tijdens deze dag verzorgt Leo Samama een lezing die u wordt aangeboden door de GMV. Wanneer u een GMV-abonnement koopt, kunt u deze uitbreiden met de Beethoven-dag. Hiervoor ontvangt u dan ook 20% korting.
De concerten van de GMV worden mogelijk gemaakt met steun van de Vrienden van de GMV.
Het bestuur van de GMV wenst u een prachtig kamermuziekseizoen toe.
Namens het bestuur,
Leo Sparreboom, voorzitter
Foto: Prof.dr. K.F. Wenckebach, oprichter en eerste voorzitter van de Groningsche Muziekvereeniging
Wij heten u graag welkom bij onze concerten. Bent u geïnteresseerd in een specifiek concert? Dan kunt u een losse kaart kopen. Wilt u meerdere concerten bezoeken? Dan kan een abonnement voordelig voor u zijn!
KaartverkoopIedereen kan Vriend worden van de GMV. Muziekliefhebbers die sympathiseren met de Stichting Groningsche Muziekvereeniging. Vriendendonaties worden uitsluitend gebruikt om concerten mogelijk te maken. De GMV houdt daarbij haar kosten zo laag mogelijk.
Word ook vriend!De Groningsche Muziekvereeniging is opgericht in 1905 door prof. Wenckebach en anderen, om te voorzien in de toenmalige schaarste aan klassieke kamermuziek in Groningen. Wenckebach was ook de eerste voorzitter.
Lees verder